הסיבה לכך לרוב היא שנראה כי לא משנה כמה ציוד מקצועי יהיה לנו קר עדיין יהיה. גם אם זה טיול יום ובעיקר אם מדובר בטיול של כמה ימים בחורף, אבל אם נדע כיצד להתנהג נכון בחורף, אם מבחינת ציוד מתאים ואם מבחינת ביגוד נכון, טיול חורף יכול להיות חוויה נפלאה.

להלן כמה עצות איך להפוך את טיול החורף הקר לטיול חורף מהנה.

צריכת מים בחורף: הגוף שלנו מאבד הרבה מים בכל ימות השנה וגם בחורף הקר, ובטח בזמן טיול או פעילות גופנית. כמות מספקת של מים עוזרת לגוף להזרים דם לכל חלקי הגוף דבר שחשוב מאוד בעיקר בקצות כפות הידיים והרגליים ששם לרוב קר. אנשים רבים לובשים כפפות וגרביים טרמיות אבל לא שותים מספיק מים וזרימת הדם שלהם לא יעילה מספיק והם מרגישים קור.

חשיבות נוספת שיש למים הם הכח לנועמחסור של 2% מנוזלי הגוף יגרום לירידה של 20% מהכח הפיסי. בהרבה מקרים כאשר אנשים מתלוננים על עייפות בזמן טיול, הסיבה לכך היא מחסור במים ולא יותר.

עלמנת לדעת אם יש לנו מחסור במים בגוף אנחנו צריכים לבדוק את צבע השתן (שתן שקוף=יש מספיק מים, שתן כהה=חסר מים) וכמובן כמות הפעמים ביום שאנחנו צריכים להשתין. אם עבר כבר חצי יום ולא השתנו מהבוקר שבו התחלנו לטייל אנחנו צריכים להתחיל לחשוב אולי לא שתינו מספיק מים.

אם יש לנו את כל הסימנים הנ"ל יש סבירות גבוהה שיש לנו מחסור במים, במקרה זה יש לעצור ולשתות ליטר מים וכך במשך כל שעה עד אשר מצב הנוזלים בגוף חוסר למצבו התקין.

בקיצורגם שאתם בטיול חורפי וקר מים תמיד חייבים לשתות!