גיל: בגיל מבוגר יותר המטבוליזם של הגוף נהיה איטי יותר ולכן אנשים מבוגרים/ומבוגרות ירגישו קור מהר יותר מאנשים צעירים.

מין: כמו שציינו מקודם לנשים לרוב יותר קר מרוב הגברים, מפני שלנשים יש שכבת שומן דקה יותר מתחת לפני העור, (לא מדובר על השומן העודף שעוטף את השריר) ולכן הן מאבדות חום גוף מהר יותר. לכן, לרוב מומלץ לנשים לקחת שק שינה חם יותר בחמש מעלות מאשר לגבר ממוצע.

סביבת מגורים: כיום בעולם המערבי והמודרני רוב האנשים רגילים לחיות בתאי מגורים מאוזנים. בקיץ להיות בסביבת המזגן ובחורף להיות בסביבת מכשירי חשמל אשר מייצרים חום. צורת החיים הזאת מורידה את היכולת הטבעית של הגוף להתמודד עם הטמפרטורות שקיימות בזמן שינה בטבע וזה עלול להשפיע על יכולת הגוף להתמודד עם קור וחום כאחד.

ניסיון: אנשים אשר לא רגילים לישון בחוץ בתדירות גבוהה ירגישו יותר קור מאנשים אשר מטיילים וישנים בחוץ הרבה, מפני שהגוף "יודע" להתרגל לתנאי המחייה שלו.

כושר גופני: כאשר שומרים על אורך חיים בריא ופעילות גופנית קבועה קל ל"דעת" מתי הגוף תשוש, כאשר הגוף עייף ותשוש הוא מייצר פחות חום! ולכן תהיה תחושת קור גדולה יותר במהלך השינה.

כאשר אתם בוחרים שק שינה, קנו את שק השינה שמתאים ללילה הקר ביותר! בו אתם הולכים לישון.

תנאי השינה והציוד גם כן משפיעים על תחושת הקור/חום במהלך השינה:

מזרון שטח מזרון שטח משמש כמבודד מפני קור הרצפה, דבר ששק השינה לא אמור לעשות! לכן חשוב לישון עם מזרון שטח בעובי של לפחות 10 מילימטר בטיולי שטח ולפחות בעובי של 30 מילימטר על אדמה בטמפרטורת מתחת לאפס מעלות. יש עדיפות למזרון שטח מתנפח מפני שהאוויר שהוא שומר בתוכו משמש כמבודד יעיל במיוחד.